onsdag 13 november 2013

Tack till Gustav Fridolin.....

 

 

..som gjort klart för mig vad en skitstövel är........

 

Lyssnat på en SKEN-debatt (roligt) i morgon TV angående tågolyckan vid Södra station i Stockholm!
Löjligt att  han stöder sig på banarbetare och klagar på underhåll samtidig som MP i alla lägen stöder fri arbetsinvandring och motsätter sig fackligt arbete. ALLT skall numera skötas av entreprenörer och "köpas in". 
Som vanligt går det en gräns 2006 då alla murar rämnade, innan var utbyggnad och skötsel av vårt land perfekt, skolan, sjukvård och kommunikation! 

Förstår inte varför alla politiker slutat styra och abdikerat, förr talades det om att "hela  Sverige skall leva" och Centerpartiet hade "decentralisera" som nyckelord, likväl tillåter man en tillväxt till Stockholm på 30-40 000 människor per år! 
För mig är det  politiska styrfrågor med skatter och subventioner, kanske  fel att Stor-Stockholm är indelat i olika kommuner som i "sann entreprenörsanda konkurrerar". (Två stora arenor byggs samtidigt)

Gustav Fridolin och hans MP är emot byggandet av förbifart Stockholm , (även gubben), på en direkt fråga från FP:s Jan Björklund hur han ställer sig till att sitta i en S-regering och stödja en utbyggnad, vilket är viktigast en minister-taburett eller ett löfte i val ?
Något svar på den frågan blev det inte!

När det gäller förbifarten vore det enkelt att bygga ut 55:an och förbjuda finska långtradare genom Stockholm, lätt att införa avläsning av reg.nummer i typ Norrköping och Uppsala om de åker genom Stockholm så bötfälls de.
(Förr var det förbjudet att köra långtradare Söndagar)




SAS:s  piloter  är missnöjda med mitt gamla fack, Unionen som förhandlat bort pensionsförmåner, i min naiva värld trodde jag det var avtal man förhandlat fram i stället för rena "kronpåslag". 
När det gäller politiker med pensioner och avgångsvederlag är alla "avtal" huggna i sten och inget går att ändra!

(Unionen var ett skitfack och tidningen Chef sa jag från om)



Hörde eller läste att man skall samla in till en Volvo AMAZON åt Therese Sjögran, kul!

Gubben fått tandvärk, botas med Alvedon och en smutt Whisky som tanden får "bada i " därefter spottas drycken ut!  (fast det luktar ju ändå kar) .
Lärde mig den metoden av en släkting i min ungdom, "Giggi" han hade "otur" en jul med tandvärk och förbrukade på så sett sin mor Linneas hela förråd av julkonjak!

Fick tid till i morgon 10.50! Behövde lite tid att hämta andan.

Åt Oxsvanssoppa även igår, frågan är om en inte blev ännu godare då den fått "musta till sig" ännu ett dygn!


 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar