fredag 9 januari 2015

Vilken dag.....





måttfullhet är inte mitt ....



favoritord eller egenskap.
Lyssnade på radio och TV om händelserna i Paris......
Vad skall man säga om media?

Aftonbladet har bytt "Huvud" kallar sig numera: 

JE SUIS CHARLIE

TV och Radio direktsänder när ingen vet eller något hänt .

Reporter i studio frågar reporter på "plats" hundratals meter från händelsen bakom polisens avspärrningar vad som sker och vill ha en analys!?

Gubben och hustrun älskar Paris och rör oss hemtamt i den staden då den är den stad efter Norrköping och Stockholm vi besökt mest.
Vårt sätt att hedra det som skett blev en löksoppa och dagen till ära hällde jag upp rödvinet i en pichet.

Längtar trots allt tillbaks och tänker på alla underbara luncher med en löksoppa och en pichet rödvin.

Under åren har vi betat av de Judiska, Asiatiska och nord-Afrikanska delarna av staden och sett en hel del skit, bakom de kända turistmålen, man får inte glömma att Frankrike varit en kolonialmakt.

Instängda i tunnelbanan 1994 i samband med hustruns 40--årsdag och befriade av gendarmer som förhörde oss hur vi kom in, även då var det sammansvetsade papperskorgar på grund av terrorrisk.
(borde vara värd en egen story)
    
Nu spekulerar  jag:

Förövarna tror jag är inflyttade barn av föräldrar som kanske deltagit i Algeriets frihetskamp på 60-talet, gott i skolor i Paris slumförorter och inte rotat sig utan gått på dumheter precis som vildhjärnor gör, (alla idioter får inte plats i Främlinglegionen (terrorstyrka?).
Tror inte de är mer religiösa  än vad gubben är, trots att jag kallar mig sekulariserad och ateist  använder jag ord som "Gud hjälp mig" i nödsituationer av vana som sitter i mina gener, om de då använder liknande "kraftuttryck"behöver det inte innebära att de är troende Muslimer. 
Varje svensk svordom innebär ju att vi indirekt anmanar den Kristna vokalubären.

Gillar inte att terrorangreppen av IDIOTER med automatik lastas på muslimer, ingen skyllde på Norges Lutheranska Statskyrka när Breivik var igång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar