måndag 4 maj 2015

Byggstart.....





...projekt spaljé...



 Har fått löfte från en av mina sonhustrur att jag kommer  hinna se blommande klängrosor på min spaljé innan jag dör.
Hon kan och är väldigt duktig på blommor!

Kommer att göra den i två delar som färdigmålas och lyfts dit på i förväg iordningställda plintar.
(Behöver hjälp vid monteringen, möjligt att anmäla sig frivilligt) 

Var på parken med Joel igår, vi fick i mitt tycke se en härlig match från IFK:s sida. Har varit lite skeptisk till Christoffer Nyman och tyckt han varit lite uppskriven för sitt löpande och vilja, igår lyfter jag på hatten för hans teknik och fantasi. KUL!

Födelsedagsfest i går jubilarens bild och rubrik är ju given:

"Liten riddare så rar............."

Kan inte låta bli att kommentera moderaterna utspel i tiggarfrågan.

Min syn blir lita av följande:
I Wilhelm Mobergs utvandrarepos finns ett avsnitt när Robert förklarar för sin drängkolega  Arvid hur många "herrar" de har över sig inför ett husförhör.
Länsman, landsfiskalen, prosten, landshövding etc ända upp till Oskar den II.
Förhållandet är väl lite liknande idag, vi väljer
representanter till Kommun. Landsting,Riksdag och  EU.

När det "skiter sig" typ tiggare och fri rörelse på arbetsmarknaden, Greklands bankrutt och andra frågor så ligger problemet på någon annans bord!

Så länge den löjlig flytten mellan Strasbourg och Bryssel pågår kommer jag att vara EU-skeptiker .


















































2 kommentarer:

  1. Jag anmäler Anders som frivillig😉

    SvaraRadera
  2. Jag anmäler mig som åskådare till spektaklet!

    SvaraRadera