onsdag 19 januari 2022

Parodin....

 

fortsätter.....


Pinocchio

I går framträdde vår överste krigsherre i Aktuellt (ÖB) som varnade oss för vad som "kanske" kunde komma.
Inte ett ord om att det kan bero på vårt egna politiska agerande för att minska spänningen, utan bara att öka det militära. 
Vi skall vara vaksamma med den information som sprids och bara lyssna på "säkra" källor. Det vill säga hans eller vår regering eller media, alla andra är således falska.
Men ju mer "vi" i våra medier brer på så större blir min misstro mot desamma. 
Någon borde ljuga och vars näsa växa, vem?

Croneman har nu även han liksom alla andra som längtar efter förnuft och sans beskyllts i Expressen för att vara en "nyttig idiot".

Återigen dyker en trist tanke upp i mitt huvud:
Vad jag tror mig känna till om  krig och flyktingliv föreslog jag min hustru att vi skulle ta ut kontanter och även växla in dollar, euro och pund (?)
samt fylla upp en massa disel. (Vin och sprit finns.)
Vad skulle hända om flera gjorde så?
Är det relevant eftersom man nu målar upp ett katastrofläge?
Vad tycker MSB om att befolkningen blir uppskrämd?
Nu lär smittan av COVID ökat inom försvaret på Gotland så nu kanske ryssen avhåller sig från attack.
Aktuellt visade även ett inslag från det "förra kriget" om Krim på 1850-talet då ryssen landsteg på Gotland.  
Livet och idiotin går vidare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar