fredag 21 juni 2024

Nu är ....

jag jättetråkig .....



Men först lite glädje trots en förlust.
Vargarna förlorade veckans speedway match stort mot Smederna från Eskilstuna men trots det finns en "air" av hembakade bullar och termos kaffe kvar hos publiken. Vi är många som lever kvar i 50-60 talets idrott/folkhemsideal och som läst Rekord Magasinet med dess fostrande. 
Folk får ta med sina stolar och sätter sig i grässlänten och noterar loppens resultat med noggrannhet.
Stor beundran för alla frivilliga krafter som behövs för att arrangera en speedwaymatch.
Kunde inte undvika att kommentera för hustrun att jag kände mig väldigt ung när jag såg käpparna och kryckorna runt omkring mig.
Tyvärr är väl även detta en sport på nedgång.
Varit och lyssnat på Birger Schlaug som jag beundrar och vars blogg jag följer.:
Han var väl den siste filosofen i politiken, tyvärr lite bitter mot det parti han lämnade och som jag har svårt att sympatisera med då det ligger lite väl nära utopiernas gränsland. 
Hans föreläsning gav mycket att tänka på när man vandrade hemåt, "vad skall man ha samhället till?"
Vem bestämmer och vad är målet: för stat,/individ?

Vi har även beslutat oss för att lämna ut 17 militära baser  av vår sk. fosterjord till främmande makt genom DCA-avtalet.
Hur gick det till?
11 mars 2022 deltog Jimmie Åkesson i TV 4 och berättade att SD börjat ompröva sitt nej till NATO.
November året innan uttalade  Magdalena Andersson att vi inte skulle vara med i NATO. 
Inom ett halvår bytte riksdagens två största partier åsikt i en stor "säkerpolitisk" fråga utan kongress eller val emellan. För S del handlade det bara om att slippa debatt och sitta kvar vid makten.



Till sist en bild som visar vår delade värld och en tidningssida från 1980. Intet är nytt.

Trevlig Midsommar trots att jag befarar att IFK åker ur Allsvenskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar