måndag 19 november 2012

Jag bryr mig egentligen inte.......



för jag är död då!

 

Försöker slå ihop några aktuella händelser....
 om nu temperaturen stiger med 4 grader fortare än beräknat så borde det väl göras något?


Flyget? Skall vi ha oreglerat lågprisflyg på korta sträckor? (inom Europa kortare flygtid än 1 tmme)
Järnvägsutbyggnad. ( Stått still i massor med år)
Personbilstrafik /Lastbilstrafik.
Kustsjöfart!
Vad skall vi elda med?  Flis, sopor, kol eller olja? Vind,sol,vatten eller kärnkraft?
Allt detta är saker som borde debatteras sakligt och beslutas utan särintressen.
Gringubbar som skriker om man höjer bensinskatten.

Vi är ett lydigt folk som säkert följer ett bra beslut!

En vän till mig boende i en bit utanför Uppsala Oxsätra brukar säga om att bo centralt:
" att han har 7-8 timmar till New York."

Tror det var  Karl X Gustav som på sin tid införde skjutshåll  och milstenar  för att "folket skull kunna komma till konungen"

Inför samma tanke idag. Vart du än bor i landet skall du kunna komma till Stockholm på max 10 timmars restid med allmänna medel. Taxi Buss Flyg Tåg. Bryssel 15 timmar.

Tror att jag personligen lever rätt bra enligt Torsten Tengners (TT) motto: 1 km går man, 10 km cyklar man, 100 km åker man bil/tåg, 1000 km tåg/ flyg.

Skall jag tänka på framtiden och betala koldioxidskatt på vår flygning till Rangoon ?
Skulle kosta cirkus 3000 kr för oss båda:

Eller leka politiker och se fram mot nästa opinionsmätning .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar