fredag 9 november 2012

Vad skall jag ge..........



min hustru som fyller år?

Verkligen ett I-landsproblem......

Smycken? Hon stter inte och river i smyckesskrinet varje morgon direkt. Senaste pärlhalsbandet vet hon inte var det är. (jag vet).
Kläder köper hon när hon vill och behöver.
Trasiga underkläder, ni vet såna med hål i här och där är inget för oss övervintrade proggare.
Nätstrumpor idag skulle nog bara att få oss att tänka på kassler.

Böcker? Hon läser det mesta och lånar/köper själv efter behov. Just nu jobbar hon så mycket att orken bara räcker till att läsa Gösta Gustav-Janson. Vissa av dessa böcker har hon säkert läst 50 ggr.
Om det funnes en utgåva av Gösta Gustav-Janson samlade produktion i halvfranskt band vore det en given gåva. (given gåva..... inte lätt för en nysvensk)

Sportutrustning? Finns i källaren, gummiband bla. som inte slits ut de närmsta 50 åren.

Upplevelser?  Teater, reptilutställning, bio,resor, årkort på IFK-matcher?

Inte lätt att tillfredställa en lycklig kvinna som fick mig för massor med år sedan.
Får bli söndagsmiddag ute på något värdshus!
Jag kan vänta i bilen så blir det något bara för henne utan paratiseande bihang!











1 kommentar:

  1. Tror iaf att du bör skippa reptilerna. Minns att hon hoppade in i Nettans garderob när Jimmy och jag mötte henne med gummiormen. En väldigt rolig händelse:)

    SvaraRadera