torsdag 22 november 2012

Visst måste även jag........



ta fram skämskudden i bland.....

.när det gäller ungdomssynder.

 

Såg ett program i TV där man skoja och beskrev 70-talet.

Deltog i en trevlig pratstund över ett middagsbord gjorde bl.a. Ulf Adelsson, Mona Sahlin och SEB:s chefsekonom Claes Eklund.
Claes Eklund vågade inte skoja eller erkänna sina rötter i  KFML:r för att senare bli Trotskist, 
men det som fick mej att tappa hakan var när han sade att:

"På sjuttiotalet behövde man inte betala hyra för det var gratis att bo, man t.o.m. fick betalt  för det var så gott om bostäder och vi hade både hyresreglering och ränteavdrag!"*

Min misstro mot ekonomer är grundmurad!
Gäller ej familjens ekonom då hon är humanist.


Själv mins jag bara att Ullis och jag hade tur som genom hennes pappa fick nys om en lägenhet på Butgatan så vi kunde flytta ihop.
Jag har bestämt för mig att jag varje månad satt och betalade räkningar över postgirot och att däribland även fanns en hyresavi.

*Kan förstå att han menar inflation m.m om jag är snäll, men som vanligt gäller mågens kloka ord:"det är dyrt att vara fattig"!

Har fått hem de nya möblerna och köpt en ny matta, nöjda och belåtna.

Hustrun far, hon måste till Arlanda i morgon på en kortis (?) !!!!!

På lördag åker vi upp till Uppsala innan söndagens blivande äventyr!

Kommer inte att kunna blogga som från USA denna gång utan det blir ett uppehåll.

Hustrun berätta en sedelärande historia idag som jag vill återge:

Modern ställer sitt lilla barn på diskbänken och säger:"Hoppa jag tar dig" Barnet vägrar, men efter ett flertal uppmaningar tar barnet mod till sig och hoppar. Modern ingriper inte så när barnet ligger på golvet och skriker säger hon:" Du skall lära dig att aldrig lita på någon annan inte ens din egen mor"!  


Vill lägga in några bilder från juice fabriken.

Äpplena sköljs,kärnas ur och skärs i bitar.

Centrifugen som gör jobbet!

Råsaften

Gegget i centrifugen som blir avfall



Silning minst 4 ggr genom kaffefilter
TÄNK OM DET ÄNDÅ VAR CALVADOS!!!!!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar