söndag 4 november 2012

Sent om sider......



lite om mycket.......


Vet inte vad jag innerst inne tycker om att vår gamla "Alla helgons dag" ersatts med den anglosaxiska "Halloween". Hur som haver var det mycket folk som "vallfärdade" till kyrkogården i går.
Även om köpmännen tjänar en slant, så kan väl inte en stunds eftertanke vara helt fel.


 Kom att tänka på att Tyskland har en organisation som ser till att resterna av stupade soldater som hittas vid tex: vägbyggen kommer "hem". 
Britterna däremot som varit  imperiebyggare och sjönation har aldrig tagit hem stupade. 
Var ju en diskussion om Estonia när det begav sig. Är det behovet av en plats som är viktig?
Engelsmännen är annars duktiga på att hedra sina bortgångna. Såg själv en akt de utför i Ypre med tapto varje kväll för sina stupade, för att inte tala om hedrandet vid fotbollsmatcher då det verkligen blir en tyst minut. Numera har man även börjat med en applåd.


På onsdag morgon skall jag sätta klockan på 04.00 för att följa valvakan i USA.

Visst håller jag på Obama, men trots allt så var det republikanerna Nixon och Reagan som bidrog till öppningar mot Kina respektive Sovjet  fast de framställdes som "hökar".


Liam är numer mer under ytan än över

Blivit en del badande, kul att man numera inte behöver "bevaka" längre utan de kan fara omkring hej vilt.
Minns när jag var inne på kontoret och hjälpte till med att räkna på äventyrsbadet, det måste vara innan ombyggnaden  av Hageby centrum. Jag vet att jag mängda all armering och betong, minns inte nu riktigt men har en siffra på 18 miljoner i bakhuvudet. Vi fick inte jobbet.

Skall se IFK:s säsongsavslutning idag, får se vad det blir för sällskap. De (Janne Andersson) har gjort ett bra jobb i år. Blir säsongsbiljetter nästa år också!


 Kul att se Viktors "sökande" blickar efter Joel och Liam, förstår han att de är mindre människor? Viktor är en robust liten kille som tål att tas I.
Joel fick in helgens replik på Anders:
-"Nu ställer du lika dumma frågor som jag brukar göra"!

Var hos tandläkare i onsdags. Tur att jag har en hög smärttröskel.Tandläkaren behövde ta bort min brygga som inte ville lossna, tanken var annars att såga av den. Efter att hamrat en stund till så det kändes som om skallen skulle spricka lossnade den till slut. Sparade cirka tio tusen på att den går att använda igen!

 I mitt fall börjar jag kunna sätta pris på människovärdet. Tänder och bandspelaren till hjärtat (20.000)
plus axel!

Värdet stiger på gubben för varje inplantat!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar