fredag 16 november 2012

Rasist...........

 

 

vem vet ???????

 

 

Förstår  inte riktigt den debatt som pågår om SD.
Var går gränserna inom varje människa?
Om man utgår från den religiösa sentensen: "Se grandet i din grannes öga men inte bjälken i ditt eget".

Har jag använt mig av sexistiska, rasistiska tillmälen?
JA!
Ar jag ett rasistisk sexsvin!

För att återgå till SD historien så  framkom det vid den sk. valstuge granskningen att M C och S även de hade problem med rasism och invandrarfientlighet. Det fick förödande konsekvenser för i första hand  M.

Vad de (SD) säger på filmerna är ju det vanliga språkbruket idag. Språket används ju  dagligen och på fotbollsläktare, skolgårdar mm.

Vad som "avslöjas" eller inte är ju också en spännande historia, varför släpper Expressen denna två år gamla historia nu?
För att deras opinionssiffror gått upp?
I tre etapper?   (hitintills)
För att sälja tidningar?        (Var ju onödigt i torsdags, då sålde ZLATAN lösnummer)

Jag försvarar ALDRIG  SD men anser att de andra partierna får ta på sig skulden att de finns.

I en demokrati kan man inte bortse att de är invalda i vår riksdag!
Även Hitler och hans kamrater blev invalda i ett lyckosamt demokratiskt val för deras del.
Det är ett pris demokratin får betala och stå ut med. "finns inget bättre system" (Churchill ?)

Tycker inte om den mediavärld vi lever i idag. Pressen jagar  och avslöjar det de tycker är intressant vem "släppte": Mona Sahlin, M:s sekreterare som pussa någon,Juholt m.m listan kan bli hur lång som helst.

Tänk om politikerna jobbade med energifrågor, kommunikation, försvarsfrågor, invandrarfrågor, skolan etc. och pressen skrev REFERAT! med fördjupning.

Är det rätt att tanka Etanol? Skall jag köpa el-bil?  Skall vi ha vind-kol-atomkraft? Hur skall vi resa inom landet? Tåg, flyg eller bil? Vad åker vi med om 50 år på våra motorvägar? (Jag är död då)
Hur skall försvaret se ut? Vad skall försvaras? (Armén, flottan nedlagt utan debatt)
Skall varor transporteras på räls,köl eller däck? För att inte tala om omsorgsfrågorna.

Det enda jag vet är:   att jag inget vet och kommer att dö utan att veta.




 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar