måndag 1 april 2013

Jag inte skoja......

dig aprillo.....

det var -6 grader i morse!!

 

 

För massor med år sedan lekte jag special-triathlon efter en fjällresa. På morgonen åkte jag längdskidor och alpint med barnen under tiden Ulla städade den hyrda stugan. Vid hemkomsten  till  blommande krokus och vårvärme byttes skidboken mot kanoten och jag hann paddla ett varv på Käxten samma dag.

Så är inte fallet detta år! Fortfarande snö på gården!

Inledde denna resa med ett besök i Solna och bygget där, imponerade inte mycket av det som var "mitt" (Gaten)  syntes längre. eller blivit förminskats av det övriga bygget!


Kul att träffa folk, men arbetslusten går över när men kommer in på kontoret och ser allt blaha som det skall sysslas med numera!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kunde aldrig våga hoppas på att vädret skulle stå sig över hela påskhelgen!
Vilket väder vi hade i fjällen!!!

Tror eller har ingen aning om när jag åkt så mycket skidor, fel!!!! menar gått på skidor.

Har denna vinter "gått" 15,5 mil!!!!! på skidor. Inte dåligt för våra trakter!

Hustrun är mycket bättre naturlig skidåkare än vad jag är, men i lördags tog all hennes soppa slut under hemfärden...... finns inget tröttare än en energi tom skidåkare!

Är tacksam att man tillhör den lilla promille av jordens befolkning som har fått möjlighet att uppleva och se med egna ögon så pass mycket av vår jord. Havsstrand med palmer, snö och vinter hemma,  storstäder, förmågan att anpassa sig och gilla allt!



Skall på ishockey och se LHC mot Skellefteå på onsdag med min äldsta son Johan, ser faktiskt fram mot det. (Den tredje Skellefteå -LHC börjar snart på TV) ((IFK ligger under mot Mjällby))
SJÄLVMÅL !!!!!
Var en riktigt kul match i går mellan Luleå-Färjestad 5-2 igår.
Viktor 11 månader kommer troligen att bli en riktig friluftsmänniska, han älskar fjällvindens ilande ljud!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar