torsdag 25 april 2013

Livets vedermödor.......

eller upp och ner......

Varför utsätta sig själv för det man inte klarar?



I kopparbaljan har jag satt de stackars pelargoner som överlevet vintern.  Huruvida de kommer att blomma återse att vänta på. Att min morsa var ökänd som sk. "människa med gröna fingrar" och hade blommor i mängd reflekterade jag aldrig på då, men NU på ålderns höst börjar jag inse med saknad hennes förmåga. Hon hade jättestora pelargoner som levde år från år med massor av blommor.
Hustrun säger att jag skall klippa ner dem, hur kan de då bli stora?
Min f.d sonhustru ??????
Vad säger man?
------------------------

Harriet ..... är skitduktig på blommor och florist, hon gav mig hopp i helgen om att de kommer att överleva.

Har även joggat en sväng idag (tredje gången i vår)  efter husstädningen så jag torkade kläderna i solen.
Frågan är varför jag gör det? Jakt på n`åt ?
Tyvärr är det bara en bekräftelse på eget tillkortakommande och brist på insikt om att framtiden ligger bakom en.
Skit samma men det är skönt att lyssna till fågelsången och känna hjärtslagen, att benen känns som klubbor och ligger flera meter efter hjärnans önskemål får jag bortse från.

Blivit klart med att åka till Prag i slutet av Maj.
Tror jag skall ta en lunch på Mitropa som drivs av Vaclav och pratsko litsko tjecksko
Känns som tusen år sen vi var där .............
Älskade Prag och har bara fina minnen därifrån...
man kan inte blogga om allt....
1968- 1969 då var det ett helt annat Europa.
Minns glädjen när det var den Svenska färjan hem till Trelleborg med riktigt skithuspapper och vårt godis!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar