fredag 5 april 2013

Vad har jag ställt till......



har ett SISYFOS arbete framför mig........

tror jag börjar med en rast !

Hustru jobbar, bil på tvätt och gubbe framför morgon-TV med tidningar, kan man ha det bättre?

Blev (bara) två fotbollsmatcher igår, en live med min son Andreas (bra sällskap och fotbollskunnig på ett helt annat sätt än jag, mest beroende på verkligt utövande) IFK-Djurgården 4-5 efter straffar i cupen. Ett inte helt orättvist resultat då jag tyckte stockholmslaget var stundtals bättre. IFK kunde tagit ut solarieavgift då solen värmde skönt så länge den var framme!
Därefter bastun med Tottenham- Basel 2-2, ingen större match från Spurs sida vände 0-2 till 2-2 utan att övertyga. Basel det klart bättre laget. Känner oro för Baeles skada i slutskedet!

Var ju på ishockey och såg LHC få däng av Skellefteå, har lite svårt för sporten ifråga: är det idrott eller underhållning!
När det var c:a 5- 7 min kvar sätter en Skellefteåspelare klubban rak över snoken på en LHC:lirare, samma sak såg jag på TV att en Luleåspelare gjorde i går kväll!
Tror inte någon med berått mod skulle gå in och sparka er tex. Messi, för att "få bort honom".
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vår eller, ER majestät har besökt Ullared, tycker därmed att han lever upp till sitt valspråk:

FÖR SVERIGE I TIDEN!

Leve konsumismen!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Politiskt minne.......... sossarna lovar att minska arbetslösheten till EU:s lägsta på 6 år....
 Cynikern i mig undrar om han hoppas att arbetslösheten skall öka i Europa?
Thorbjörn Fälldin C lovade att slopa kärnkraften och 400 000 nya jobba utan att han heller talade om HUR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar