onsdag 18 september 2013

Alltid lär man sig något.....

...om man lämnar stugan!

Efter ett intressant och givande studiebesök i Tyresö med lunch , ställde jag mig frågan skulle jag vilja börja jobba?
Nej !

Åter till Stockholm med jobb och boende?

Känslan att gå tidigt till tåget en grå morgon och ha en lång arbetsvecka framför sig.
 upphävs inte av de lätta steg och tillfredsställelsen av en lyckad arbetsvecka på väg till Stockholm Central.

Är bäst som det är:

Kul att komma upp då och då för lite umgänge!

 Sen bilen blivit parkerad och på väg till hotellet hörde jag musik på avstånd och kom ihåg att det var Riksdagens Högtidliga Öppnade.
Kunde inte låta bli att fota min älskade Beridna Högvakt.
Även Majestätets Landå fick vara med på bild, har aldrig varit så nära kungahuset, herrn och frun satt tillsammans med Ockelboflinarn med hustru.



Stod så pass ensam med min svarta väska så om jag varit ute i onda avsikter tror jag inte SÄPO-vakten hunnit ingripa.
En kvinnlig polis frågade om jag fick bra bilder på kungaparet efter som vi stod så nära.
Förklarade för henne att jag var republikan och fotograferade Beridna Högvakten  som jag är med i!

Kollat även det som kallas Plan-B för Slussen, tycker det är en lagom ombyggnad. Att det måste byggas för att Slussen "sjunker" är ett välkänt måste. Till OS ansökan 2004 var det planer att bygga ett högt hotell mitt i.

Gick förbi i morse och kunde inte undvika att le när alla cyklister kom susande ner mot Skeppsbron. Damer och herrar på väg till jobb på cyklar av alla de sorter, klädda i dräkter, cykeldresser.

Var och åt på Monks Porter House i Gamla Stan. Var ett mycket mysigt och trevligt ställe. Rekommenderas!

Hustrun var med sitt sällskap på Stockholms Fisk!

En människa man inte personligt känner utan som man blir delgiven deras tankar är väl frön till gemenskap. Därför känner man en saknad efter Kristian Gidlund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar