tisdag 3 september 2013

Jag försöker,-----

 

 

men förstår inte hur jag hann sköta ett jobb förr!!!!!!

 

 

 

Vill så oerhört mycket, tiden bara rinner iväg.
Måste tvinga mig att göra det jag verkligen vill och som är viktigt.
En av mina tidstjuvar är "läsplattan". Läser mycket skit i olika tidningar på den.
Läser inte eller rättare sagt köper inte kvällstidningar sen flera år tillbaka, däremot kan man sväva iväg och läsa skiten på nätet.
Mitt "riktiga" läsande måste jag ta tag i, lika viktigt som mycket annat.

Tog en cykeltur mot centrum för att som sann republikan kolla kungabesöket i stan.
Ville fråga vem som är pappa till prinsessbarnet? (Hon går väl i pappas fotspår)
Såg inget!
Inte ens en polis nånstans, de kanske  har "tagit slut" inför Obamas besök i Stockholm!

Pressen kritiserar numera Obama för att han inte ställer till krig, utan vill "tänka" lite.

Svenska flygvapnet skall bevaka luftrummet under Obamas besök?
 Har NATO:s flyg i Baltikum ledigt?

 Ett citat från Erik Niva om fotbollsövergångar:

Visst kan man  beskriva övergångssummorna som vanvettigt verklighetsfrämmande, men i så fall får man också lov att vara konsekvent i att ifrågasätta hela marknadsekonomin på moraliska grunder.
Det är såhär fotbollen ser ut och fungerar numera. Det är såhär vi har bestämt att den ska vara.
Real Madrid presenterar Gareth Bale strax efter lunch en vanlig måndag, och ungefär 25 000 spanjorer tar sig till Bernabéu för att se på. I ett land där ungdomsarbetslösheten nu passerat 56 procent har de väl inte så mycket annat för sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar