söndag 15 september 2013

Undrar om den hänger ihop.......

 

den lilla och stora världen?


Kanske att de båda perspektiven gör oss till människor....????

Tänk på alla händelser som utspelats under åren de levat dessa två....... en hjärna som insupit kunskap och erfarenhet och en som påbörjat sin utveckling....

båda värda all kärlek de kan få..

 

Till den stora världen hör väl att USA och Ryssland talar med varandra och att diplomatin får en chans i Syrien....

Om Hans Blixt är folkpartist vill jag vara det......
Om Fredrik Malm är folkpartist vill inte jag vara det... ...

HM tjänar  för lite pengar, så produktionen i Bangladesh kommer att flytta till Etiopien där lönerna är lägre......
....där Schibby och hans fotograferande kompis som säger LIKSOM vartannat ord LIKSOM   satt i fängelse.....LIKSOM...
Snälla kvinnor i min omgivning "bojkotta"  HM!....hustru, dotter och två sonhustrur.....jag betalar mellanskillnaden om det behövs..




Tog ovanstående bild sist när jag plockade lingon....
det är en reptilbur som någon lämnat i skogen runt Getsjötorp. Vet inte om den innehållit en kobra eller groda, men visst är det en spännande tanke att det finns en skallerorm i Finspångsskogarna!
Slutsats: Lita aldrig på sk. djurvänner!




Köpt Odysseus av Joyces som ljudbok inläst av Reine Brynolfsson, otroligt dyr vid första tanken men sen tröstade jag mig med att motsvarande belopp motsvara en god Whiskyflaska.... i vissa situationer är jag snål mot mig själv.....
När hustrun såg påsen från Akademibokhandeln sa hon direkt:
" Har du köpt Odysseus"
Den kvinnan kan och har tillgång till min själs innersta skrymslen...
Med eller mot min vilja ?
Har läst boken själv tidigare ....och därefter Olof Lagercrants  bok... tänkte nu lyssna och följa med i texten samtidigt, kul att få höra hur Molly:s inre monolog kommer att gestalta sig .... en timme per dag...har jag tänkt satsa.

Kommer att bära av till Stockholm för umgänge med gamla arbetskamrater...
Tänk vad en felsägning kan få olika betydelse, jag sa:
"Skall ligga med min hustru på hotell en natt"
menade givetvis:
"Skall ligga på hotell med min hustru en natt"

1-4 mot Elfsborg............inte bra ..

























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar