måndag 9 september 2013

Jag är fri........



och har försonats.........
(Evert Taube)

(Aldrig med mig själv)



Jag gör vad jag vill utan att behöva ta hänsyn till någon de flesta timmar på dygnet. Umgås med hustrun från 17.00- cirkus 22.00 och en stund vid morgonmålet som vi inmundigar tillsammans.
För övrigt är jag fri att göra vad jag vill om dagarna inom rimligt moraliska gränser.
Jag kan röra mig fritt, läsa, paddla, åka vart jag vill (även det under moraliska förtecken)
Bävar med fasa inför den dag jag kommer att bli osams med fler av 60 biljoner celler som jag redan fått ett taskigt förhållande till. 

Det är nu min själsfrände kommer in i bilden, där min frihet börjar slutar hans!
Livets plikter med förskola och allt en liten människa skall lära. Följde ett av  mitt barnbarn under något dygn i helgen, klev ur min fria roll och lät mig underkastads en annan människans nycker och hyss! 

Ärligt var det skönt att finnas till för någon annan,att få all den mänskliga kärlek som en liten varelse kan ge, och att känna sig behövd.

Har glömt min egen tid som förälder, tror inte jag besatt det lugn och tålamod som jag har idag. 
Ens eget liv var så mitt uppe i allt. (Skulle vara så djävla duktig)

En son grät när jag lämnade honom och åkte till min träning, Ett annan barn kanske jag skjutsade till nån träning för mycket.

Kanske varit för lite närvarande och gömt sig bakom en vedhög. (Duktighet)

Klart mina barn drömmer mig olika. 

Att ett namn kanske inte har så stor betydelse.
Det må va hänt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar