måndag 6 februari 2012

Hus?

Skrev att jag skulle utveckla hustankarna, LETS GO!
Vad är ett Hus?
1 kök:
Skall det vara en arbetsplats för en i familjen?
En gemensam yta för fler med matlagning och samvaro? Arbetsytor, lekplats för barn?  Var var ni när ni var små och matlagning pågick?  Var gjorde Ni läxor? Skall Ni-Vi äta i köket? Carl Larsson Kök? (Svensk romantisk konstnär 1852-1919
2
Vad skall ni ha vardagsrummet till? TV? Matplats? Utställningsrum?Får barn vara där? Vad fick ni,som små?
 3
Alla toaletter, badrum?  Var skall ni göra Nr 2, var kommer Ni att bada/duscha? Gäster?
4
Sovrum? Var skall Hanna ligga över? Jag om jag blir full?(Ni bjuder ju aldrig  så det var en dum fråga) Barnen? När skall de ha egna rum? Måste Ni ligga i samma? Ni kanske vill ha egna?
5
Arbetsrum. Mor virkar och sömnar/ far slöjdar i källaren. (Fucking Åmål) Jag hade en hyvelbänk i garaget som aldrig användes till vad den var avsedd för.(Alltid belamrad med skit)
6
Tvättstuga med dressingrum? Bära kläder tre våningar?
7
Hobbyrum?
Lekrum för barn? Pingisrum till pappa?
8
Bad:
Bastu / Spa/ Gym
9
Groventre :
Är det den ni kommer att använda?
10
Ekonomiförråd:
Frysrum? Kommer ni att jaga svamp, bär ,odla frukt och mat?
 11
Tomten:
Fotbollsplan eller go-kartbana till morbror?

Jag tyckte inte det var mycket JOBB med huset. Läckande tak/ räcker med att kolla läckan  i första hand.
Grundisolering/  behöver göras innan ytskikt i källaren så man inte bygger in fukt i grunden med fuktspärr innefrån.
Dröm och tänk STORT
Jag vet att Andreas kan, han har gjort så mycket byggjobb åt mig och Peab trots allt tror jag mig kunna en del så min bedömning är att han KAN.
Det är inte KÄFTEN man bygger hus med!

Som matchen utvecklades får VI (sa svinskiten) vara nöjda med 0-0 ikväll. Återstår Newcastele hemma och Arsenal borta sen är vi DÄR hustrun och jag på WHITE HEART LANE mot Man U.

1 kommentar:

  1. Jan banan, vad rörd jag blir att du inser vikten av ett planera för ett Hanna-rum!

    Att du inte får ett fyllerum ska du ta personligt, ibland är sanningen tuff men du kan nog ta den. Skillnaden mellan dig och mig är typ "skränig påfrestande gubbe, tar mkt plats" vs "lågmäld fin flicka, man märker inte ens att hon är där"... ;)

    SvaraRadera