lördag 4 februari 2012

Kylig Lördag!

 En kylig lördag i inneidrottens tjänst.
Tyvärr ingen aktivitet för min skull.

Hittade nedanstående i Aftonbladet:

"En pojke blir frågad i skolan vad hans pappa gör? Han svarade - han arbetar på en strippklubb för homosexuella och hans fritid går till att sniffa lim, vålta småbarn och plåga djur. Läraren drar undan pojken och frågar - är detta verkligen sant? Pojken svarar - Nej, men det är ju pinsamt att säga att han spelar fotboll i djurgården...".

Det finns andra citat som får mig att gå i taket.

Annie Lööf har talat inför partivänner i Västerås,:

" Under en tid nu har diskussionen handlat om driftsform. Jag och Centerpartiet menar att det nu är dags för en diskussion om kvalitet och långsiktighet i omsorgen. Äldreomsorgen är en av få välfärdstjänster där vi har mycket lite valfrihet, det gör att det skapas lägstaprisupphandlingar istället för kvalitetsdriven konkurrens."

Jag tycker att Ny-Liberalerna är för söta med sin valfrihet och väljande.
Den dag jag kommer att lämna Röda Stan så inte är det frivilligt! troligen kommer inte hemtjänst och hustru orka att hålla mig rimligt ren och fräsch. Mitt val är helt ointressant och troligen orealistiskt.
Om min svärmor finge välja så vet jag vad hon skulle vilja


Konkurrensen och väljandet har ju visat sig väldigt bra när det gäller; Järnvägen, Elmarknaden Skolan Sjukvården Äldreomsorgen m.m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar