onsdag 1 februari 2012

POLARFORSKARE !

Blev Östgjuten idag, ser ut som en välutrustad polarnisse.
Strålande sol på isen innan snön kom på eftermiddagen. Det snöade så fint när jag gick från Ullas jobb efter billeverans, minns inte om det var Nalle Phu som gillade att blåsa bort snön innan den landade på nosen? Var ett sånt fint snöfall som gjorde att barnet vaknade i mig:

Tror jag skall åka till Näfsjön i morgon?
Såg detta ställe, det skulle passa mig utmärkt!
Fanns en barngunga redan om det skulle behövas!
Östgjuten  är en sjö med massor med vikar, öar och vrår som man kan utforska!

Vet inte vad man skall säga om det som sker i Malmö!
Typiskt att Repalu (?stavning) och Ask tjafsar!
Man kan inte skylla ifrån sig mellan stat och kommun.
Jag tycker det går en järnridå numera på Värmlandsgatan, i Biafra bor det en hel del Somalier nu (tycker de är oerhört vackra människor) för att det finns tomma lägenheter som kommunalt ägda hyresbostäder vill hyra ut. Statsbidrag utgår.
På vår sida bor vi feta vita medelklassare , vars barn får skjuts och blir "väl omhändertagna " kallas visst "curlade".
På 40-70 talet var "biafra" ett slumområde som kallades "gjuteriet". Röda Stan beboddes av normala lite "pluss" arbetarklass, området närmast Folka och Beckerhov överklass. Då gick alla ungar i samma klass på Matteus och fick lära sig att alla skulle få samma chans i samhället. De lite lyckligt lottade fick fortsätta på Lärka ,senare Haga gymnasiet när det blev byggt!
Nu skiljer vi ungarna åt från början!
Mina Somaliska vänner kommer säkert att lära sig torka oss i häcken när vi behöver, för det verkar vara det vi skall ha invandrare till.
Typiskt att Vittra skolan i sin reklam påstår att de ligger i Röda Stan!
Slutsats: Jag har inget emot invandringen eller invandrare. det berikar bara vårt samhälle.
Lägg ner friskoleverksamheten. ALLA BARN SKALL GÅ I SAMMA BRA SKOLA OCH INTE ÅTSKILJAS AV RAS, RELIGION ELLER PAPPANS PLÅNBOK.
(klart som fan att jag kommer om möjligt hjälpa mina barbarn till bra skolor om det behövs)
(( är emot det)).
Detta går att överföra tankemässigt på Rosengård.
MÄNNISKOVÄRDET GÄLLER ALLA
utom;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar