onsdag 15 februari 2012

Tack alkohol !

Var på Bishop med mina gamla arbetskamrater från BPA-tiden, var tveksam innan om jag skulle gå för jag kände mig lite hängig hela dagen, men alkohol och gamla minnen fick fart på livsandarna igen.
Det är många år sedan vi jobbade ihop, Janne Frank gör en fantastisk insats som håller ihop gänget. I går var vi 10 st.
Bla. Annders Ohlsson och Eskil Mårtensson de båda var på olika sett är de bästa chefer jag haft,långt ifrån kravlösa men roliga att ge järnet för. Tror inte att någon av dem gått "ledarutveckling"
 Vilket Stefan Blid gjort som var den största idiot jag träffat under ett halvt sekel på arbetsmarknaden.

Har TV:n på och lyssnar på Urban Ahlin (S) i utrikesdebatt, Carl Bildt har fått kritik för att han är en "liten hund som skäller högt" Ahlin är väl då snarast: "musen som röt".
 Skulle han bli utrikesminister i en blivande regering vill jag inte ha någon annan regering.

Suger lite på karamellen att snittåldern för debut på arbetsmarknaden är 28 år ålder idag!
 21 år i utbildning?
Vad jag förstår så blir barnen fetare för gympan är slopad. Religonsundervisningen nedlagd (lära sig biblisk historia och psalmverser). Historia inte nödvändig (rabbla regentlängder) Enligt Björklund har ungarna inte heller lärt sig läsa, skriva eller räkna!
Ylva Johanssom (S) sa igår i en debatt att: Utbildningen inte matchar arbetsmarknaden!
VAD I HELVETE GÖR MAN I SKOLAN?

Tänk vad Messi kan göra en människa glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar