måndag 13 februari 2012

Kontraster!

Ett "vanligt " liv innebär arbete till pension för den minoritet av lyckliga människor som är födda i den rika delen av världen.
Ändå drömmer ungdomar av att bli  "stjärnor" och dö unga!
Tänker nu på Whitney Huoston.
Hur kan folk gråta och snyfta över någon som de inte känner ?

Greklands politiker är "idioter", vad var då Sveriges som drev igenom ATP 1958-1960? Jag var 15 år 1960 och visste att vi var en "stor" generation, vi gick inte i skola i 20 år, men jag kunde räkna ut 15 år + 50 år är 65 år. 1960 + 50 år är 2010. Vilken överraskning för våra begåvade politiker!

Varför pratar men bara om saker och ting ur ett perspektiv?
Om jag lånar ut pengar måste jag inte vara beredd på att ta en risk då?
Har jag inte en skyldighet att kolla låntagarens möjlighet att betala?
Detta apropå Grekland?
Borde inte Franska och Tyska banker varit beredda att ta en risk ?
Borde inte EU kollat Grekerna innan de blev medlemmar?

Blev skidor på Hunn på em. rekat tältplatser om jag får  med mig Joel i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar