onsdag 13 december 2023

78-årsåldern.......

 

porten till missmodet ??????


 Firat födelsedag, inte med pompa och ståt längre utan med förnuft och värme från de närmsta. Förvånansvärt många äldre vänner via rymden.

Måste få skryta eller vara stolt över i vilket sällskap ett av mina barn-
barn Liam "umgås". 
Nu slår han hustrun med stjärnglas då hennes bild tillsammans med Börje Salming ramlat ner som ett stjärnfall. Hon har ju även poserat med F 1 föraren Eriksson men även det är passé numera.
Grattis och fortsatt lycka Liam som trainee SAAB, en industri som inte är farfars favorit, men jag vill tro du jobbar med "rätt saker".

Åter till missmodet!
Slår man ut händelserna i Gaza så mördas 420 barn var dag. Därtill eländet i Ukraina.
Vi skall fortsätta hälla fotogen på den brasan med fortsatt stöd till krig utan att nämna ord om fred, vapenstillestånd etc.
Vem skall betala notan för dessa miljardpaket? 
Hur kunde VI bli så FÖRDUMMANDE ?
Sluta inse att krig är starten på nästa. 
Jag tror inte att man blir klokare med åren utan man samlar bara mer och mer intryck och känner igen saker som hänt förut, samma enkla lösningar som inte funkade då. har bytt namn och kommer inte att funka nu heller.
Är sjukt när man inte orkar lyssna på alla överdrifter och lögner som sprids av media idag.
Alla stödjer sin uppfattning och bortser från fakta.

Mera missmod!
Tycker jag var yngre förra året då jag kunde jobba och göra nytta, således åldrats en massa år under året.

Lite hopp!
Blir jul med barnbarn och inköpt en mycket dyr frysväska i svenskt ull till 2024 års paddling.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar