lördag 9 december 2023

Always look on ....

 

the bright side of life...

Klippning av mitt hår skulle skett i onsdags, gillar inte gubbar som går omkring med långa svansar bak sina halvskalliga huvuden. Lämnade en hustru som sa att hon kände sig lite "konstig" och "yrslig", just som jag satte mig i frisörsstolen  ringde  hon och jag gick hem... 
blev omedelbar transport till lasarettet och en snabb undersökning med skallröntgen och en massa tester som visade på en stroke. 
Hon blev kvar över natt till em dagen därpå.
Nu gick det relativt bra så de enda hon har svårt för just nu, lördag är att stående göra "nollor" med vänster fot och träffa rätt med vänster pekfinger på nästippen.

Hur ofta behöver man göra det i sitt vardagliga levende? Always look on ..

Skulle i em sätta oss på tåget för resa till Stockholm för vidare flyg till Dublin på söndag, nu slipper vi det och kan vara hemma och njuta lite av vår fina vinter i Röda Stan.

På chans gick jag till nämnde frisör i torsdags och fick en klipptid direkt.. slumpen gjorde att efter mig kom min svärsons föräldrar för klippning så vi träffades på ett inte så vanligt sätt. Always look on..

Övre bilden har ett av mina barnbarn ritat 
Henry 10 år han är autistisk med en lättare utvecklingsstörning, hans utveckling är spännande att följa och det fina jobb de gör i skolan så vitt jag kan förstå. Always look ...



Såg en uppgift om att sedan USA sprängde gasledningen utanför Bornholm så eldar Tyskland 
11 000 ton brunkol i timmen. Always look..???












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar