tisdag 26 december 2023

Så har då....


 frälsaren kommit....


inte i form av ett barn i en krubba, utan i reglerad lönegrads anpassad utnämning till Ärkebiskop.

På den raka frågan om han trodde på Gud, jungfrufödsel, m.m.svarade karln bara med ett klart och tydligt: JA!

Frågeställaren tappa hakan. (Även jag)

När han utvecklade sin inställning med att han inte visste eller förstod alla de under vi möter dagligen så varför kunde inte detta under skett och vara sant.

Då jag själv är en kristen/ateist och tvivlare, måste jag ge honom rätt i grunden. 
Varför tvivla på hans "kärleksbudskap" (Jesus religion) och därtill Påvens julpredikan om att inte stödja vapenexport för att döda människor när (vi) profana människor drabbas av krigshypnos.

ALLA partier i riksdagen är för vapen till Ukraina , eller vågar  inte ställa upp för ned med vapen i Palestina. Använda huvudet (diplomatin) för att  krig är banalt och idiotiskt.

Hos vem, var, när eller hur skall man söka tröst eller hopp , i dagens samhälle när allt verkar gå snett?

GOD FORTSÄTTNING till alla!
  Min Jul har varit bra då jag försökt arr undvika verkligheten, kan man instämma, delta  och vara glad över "våra" barns alla presenter när barn i Gaza behöver vatten?

PS! STÖD SVENSKA FREDS!  
Bidragen har dragits in.
DS.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar