måndag 4 december 2023

Advent både ......


inne och ute...



belysningen traditionsenligt uppe i god tid, hann med innan snön och kylan kom. 
Man får inte fuska och tända i förtid.
Inomhus åkte vi på en liten överraskning då hustrun upptäckte vatten på golvet i tvättstugan, vid undersökning visade det sig komma från taket där en rörkoppling till golvvärmen börjat droppläcka, alltså lite praktiska bekymmer att ta itu med. Tur i oturen var att det inte kommit in vatten "under" kaklet och att vi har en bra rörfirma i Sandbäckens vars brunnpellar är toppen.

Tog upp ett hål så det får torka ur till efter jul då en gipsskiva får inköpas och spackling med tillhörande målning utföras. 
Tycker det är lika enkelt att göra det själv trots min höga ålder*. Blir så mycket hantverkartider att passa om vi blandar in försäkringsbolag.

*Hög ålder! 
Känner mig helt plötsligt ett helt år äldre än förra året (?)  då jag fortfarande tyckte jag gjorde lite nytta när jag jobba!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar