lördag 3 december 2011

Gordiefest

Planering för TV-matcher idag Newcastle- Chelsea, Aston Villa-Man U. Däremellan pannstekt sill med mycket lök, och en öl. Kan förstå och leva mig in i stämningen i N-le idag inför en stormatch, sen vi var och hälsade på Cissi när hon pluggade där, arenan ligger mitt i stan.

Lufsat Fiskeby runt tidigt på morgonen, frosten har kommit, var vackert vid järnvägsbron över strömmen.
Funderat på vad Dan Andersson menar med strofen : "frosten står tjurig vid grinden"?

Min älsta halvbror Stig dog den 17 november, så nu lär jag inte ha några halv eller helsyskon kvar i livet. Vi har nog inte setts sen Olles begravning för en 20 år sedan! Knepiga släktförhållanden!

Liam och Joel.  Fick denna bild av Harriet
Blir en tur till Fågelsta och Motala  i morgon.
Undrar vad som skall ske med sossarna? Jag är bara åskådare, men VEM skall ersätta Juholt? går det att byta ledare igen? Om jag inte minns fel så började nedgången redan i Palmes sista val, ingen har väl ökat av vare sig Ingvar Karlsson eller Göran Persson. Att raset accelererat på senare år tror jag även beror på LO. Inte har de varit någon tillgång. Wanja Lundin ? Kommunal strejken som inte gav ett piss? Metalls avtal senast?
Motviljan mot "skitjobb". De har gjort allt för att stärka Sverige Demokraterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar