onsdag 14 december 2011

Gubben är trist!

Degat några dagar denna vecka, inte gjort något vettigt så jag haft anledning känna mig duktig.

Retar mig lite på nyheter; Tragedin med en tioåring som dödar en fyraåring, borde även SR journalister förstå att polis/socialen lägger locket på. Jag är ingen poliskramare, men kritisera polisen i detta fall är inte klokt. Jag kanske har blivit cyniskt med tiden och kan förstå  föräldrarnas (båda barnens) helvete de måste gå igenom, men tror inte att  "samhället" kan göra något.
(Polisen ville inte lämna ut detaljer och uppgifter på teknisk bevisning samt låtit förhören med 10-åringen ta tid.)

Varje människa måste leva med sin egen sorg och kärlek

Köpt hockeyklubba och puckar till helgen när Joel och Liam kommer, får se om jag kan åka, viljan är nog större än förmågan.

Gick en sväng runt stan när jag mötte hustrun vid tåget, vår stad är jättefin med allt lyse och värmekyrkans adventsljus. Ljusförorening enligt min miljömedvetne son.

LJUSET BEHÖVS NU NÄR VI INTE HAR SNÖ SOM LYSER UPP.

 Funderar på att ge mig upp en tidig morgon (nästan natt) och fota lite.

I morgon blir det ELDKVARN .på Scandia  Robban  lär ha sett till att vi är med på "gästlistan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar