tisdag 20 december 2011

Låååång daaaaag!

Redan igår kväll var soppan slut för Ulla, hon var trött och nere och beslutade stanna hemma från Stockholm, vilket medförde att jag inte vågade röra på mig i morse tills naturen krävde. Ville hon skulle få sovmorgon:

Ringde Christina!
Hennes pappa, min svåger Lasse dog vid 4-tiden i morse. Visste att han var dålig och det var väl väntat, men ändå. slutpunkten kommer ändå närmare, han hade en viss betydelse för mig och vår relation känns OK i mitt samvete. Eftersom Stig min halvbror dog i november är väl jag den sista levande i det släktledet.

Efter som min hustru är en Svensson beslöt hon åka till jobbet och delta i Stockholmsmötet per telefon. Själv kutade jag 10 km Vrinnevi under tiden, gick förvånansvärt bra, tänkte delvis på Lasse för han gillade sport, han var med om att vinna JM-SM i fotboll i sin ungdom, brodern Gobben deltog i det Sleipnerlag som vann Allsvenska 1938. Minns att jag fick en diskus av Lasse en gång, varför vet jag inte för jag lyckades aldrig släppa den rätt ögonblick så den gick åt rätt håll.

Efter lunch hemma gick vi till Hageby och fixade Thoris gran. Den hade hon flyttat på och var missnöjd med gårdagens klädsel. Hon blev nöjdare idag bortsett från att mina Ungerska handmålade ägg var fula.
Gick förbi Ljura där Lasse bodde när det begavsig, skall fråga Christina var han var uppväxt någonstans vid tillfälle.

På hemvägen gick vi på bio, såg  "Simon och ekarna" den var seg och inte sevärd.

Hade tänkt ha Luk.6:41.4 till rubrik men får ta det vid ett senare tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar