fredag 30 december 2011

Saknad.

Tyst i huset, inga tassande fötter, ingen att värma risgrynsgröt till.
Blev badhuset även igår, (isen på bollis var avstängd ) pojkarna var i vattnet 2 timmar utan avbrott!
Frågan är vem som haft roligast dessa dagar?
Saknade min undervattens kamera.

Skall bli skönt med ett lugnt Ny År och ladda för den 7:e.

Har ett traumatiskt förhållande till Ny-Årsfirande i allmänhet.
Firande 1:
När jag var liten var mina föräldrar hos bekanta på Strandvägen och firade nyår, jag satt på golvet och lekte med deras dotter Lena i köket som var några år äldre än mig,  och vi kollade en väggklocka när den slog tolv. Jag blev djupt besviken för jag hade förväntat mig en GÖK åtminstone. (Lena blev senare knivmördad på Värmlandsgatan av sin man)
Firande 2 :
Gick kasernvakt på P18 nyårsafton 1965. Det var fest på officersmässen när  de ringde att det var stökigt  på "borgen" och ville ha in MP dit. Fänrik Wallin var dagoff och frågade mig som var ordonans om vi drukit sprit, har aldrig ljugit utan sa som det var... -"Då skiter vi idet, dumt att någon kör bil" sa han och återvände till sin fest
Firande för övrigt:
Tror aldrig det varit roligt när jag var ung, skrän och fylla för det mesta. Hade ett intimt förhållande till Gustavsberg och IFÖ några ungdomsår. (Med detta i minnet är jag stolt över mina barn)                     Amatörernas afton enligt Dean Martin.

Tror inte jag ger några nyårslöften i år heller:
Är perfekt finns inget att förbättra!

Såg att Jonny Erlandsson skall överklaga, tycker han förtjänar sitt straff, han är en "skitstövel" som förstört och utnyttjat andra tillräckligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar