torsdag 15 december 2011

Sagt och gjort.


Vaknade tidigt och tog bla. denna bild i morse.  Har en viss förkärlek till dessa gamla stjärnor på Hospitalsgatan, dels för att de har  funnits under hela mitt liv, och dels för att jag varit med att montera upp dem. När jag gick sista året i skolan, (1959-1960) fick vi göra praktik på olika arbetsplatser, jag fick följa med en ung montör på Bholins elektriska, Rolle som  ansvarade för juldekorationen på Hospitalsgatan.  Om jag inte minns fel tog det flera dagar. Senare övertog han företaget och pysslade med fastighetsaffärer. bla var jag med om  att bygga Renströmmen, Stadshotellet i Söderköping , "Ladan" 1987 och Lybeck  åt honom,. Tyvärr gick det åt h-te   i nån fastighetsbubbla så han tog livet av sig. Jag tror han var för hederlig/ärlig.
Är det ovanstående som gör att människor får "rötter" till händelser och platser i livet?
Skall till Linköping och US idag för att läsa av bandspelaren för hjärtat.
Verkar hända lite på fotbollsfronten även i Torstorp, nu saknas bara en målvakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar