tisdag 15 maj 2012

Återigen detta tjat om ...........

fotboll.....

Var det detta som fick Cissi att flytta från Gordi-land och Newcastle?

Bilden får mig lite att fundera på fenomenet supporter....

NT-ÖD: Kulturchef Mats Granberg skrev för en tid sen om varför en (?) skall gapa ut något som kallas IFK-sången på Tore Kellers  Arena före match?
och vi skall stå upp vid gladiatorernas intåg?
När det gäller fotboll som är ett stort intresse för mig så måste man skilja på rollerna, jag är åskådare, inte deltagare. Fotbollsintresset är ett plus i livet, inte ett substitut för något annat i detsamma.

Tycker det är larvigt när spekern skall ropa förnamnet på målgörare och publiken efternamnet, sist upprepades det tre gånger, är det spelaren som är trög och inte vet vad han heter eller publiken som har svårt att fatta?
Jan Karlsson skrev  en  krönika i förra veckan då han sett sin första speedwaymatch, där han harangerade publik, stämning m.m. I dagens NT återkom han pga söndagens olycka med kloka ord !!

Tycker inte om massans skränade i flock, får mig att tänka på Nurnberg (tyskt u ? igen!) och 30-tal.

Kanske att kulturskribenter skulle skriva idrott? DN lät JOLO skriva sport när han levde, Dieter Strand skrev sport  Aftonbladet, har för mig att Lars Forsell skulle skriva om OS i Moskva, fast det blev inte så mycket för han lär ha krökat mest hela tiden. Mats Olsson Expressen står väl i en klass för sig själv!

Undrar vad August Strindberg hade för relation till idrott?
Måste ta reda på det... han borde ju känna till rörelsen som sådan och vara medveten om att man byggde ett OS stadion .

Väntar på Englands EM trupp, kommer Terry med? Sverige presenterade sin igår, jag tycker Eric Hamrèn är en pajas!

Hörde på Öst-nytt att man vill bygga en moske vid parken! Ärligt,  varför inte!
 Undrar om de tänker sälja namnet?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar