fredag 4 maj 2012

Jag har...

blivit MORFAR!!!!!!!!!!
Pyret tittade ut i går em. när jag var i Stockholm!
Ytterligare en kille  49 cm och 3720 g

Väntar otåligt att få se en bild på Namnlös (?)

 Om jag bara vetat hade jag åkt och köpt vidstående helikopter på Wintzells på Regeringsgatan... 1 900 kr.

 (tips till pappa Anders)


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Var i Stockholm för att kolla byggen och träffa vänner igår.

 SKATEPARK


Blev impad av storleken och det fina hantverk som utförs, är amerikanska skateåkare som är med och bygger.
Jättefina betongytor, svår formning och armering med andra ord bygghantverk när det är som bäst.
Detta är bara en av alla "gropar".
Vill till en "byggare" som chef och inte en vingklippt pappersvändare skolad i Ängelholm.
Form och armering för sprutbetong till ett "½" klot"
Chefen själv inspekterar....
På min tid fick man inte använda stege men som synes är detta en amerikansk modell..
Byggskylt!!!!
 Stockholms Arenan.

Stort men jag känner till denna typ av byggen som mer handlar om logistik än bygge.
Jag är ingen kalenderbitare så volymer av betong,stål, kvadratmeter och kronor blir bara mängder som är ogripbara.
 
Allt uppdelat på UE till UE:s UE:s.UE
Många varv en krona skall rulla innan den gjort "nytta" i räkneNissarnas värld.
Blivande loger runt om, undrar om det år att sälja alla?


Vädret var underbart så jag tog en tur över Skeppsbron och Slussen,
 Mälardrottningen var som vackras...
fick nästan lite längtan tillbaks.

Det gick över när jag hörde att det skulle bli Tyskt statsbesök idag. Eskorter och avstängningar i rusningstid!
 Stackars djävlar som får sitta i bilköer och vänta för att överheten skall fram!

KALASHNIKOV åt folket!

Medeltidens borgar byggdes inte för att skydda mot yttre fiender utan den egna befolkningen som sögs ut av skatter.
Vem är fienden idag? Kriget mot terrorismen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar