onsdag 2 maj 2012

Nu är årets....

värsta helg äntligen över......
Fast i rättvisans namn blev den med vädrets hjälp strålande:

 Vi inledde helgen med fotboll, skönt att IFK -MFF slutade med hemmavinst 3-2.
IFK fortfarande obesegrade hemma.

Bilden visar mitt sällskap i Kolmården, det var nog det bästa besök jag gjort där, inga köer strålande väder, fräscht och lite nytt och som sagt trevligt sällskap.

Vid kassan verkade det dyrt, men med tanke på antalet personer och timmars underhållning så var det värt priset!
 Föreställningar med rovfåglar, sälar, delfiner och linbana och därtill egna aktiviteter.
 Deltagarna var eniga om att farfar var det fulaste djuret i parken.
Men nog har han snälla ögon?


 I Folka var det som vanligt, ingen hörde vårtalet för ljudanläggning är inte uppfunnit där.
Återväxten i sångkören måste man nog ta tag i .
Om jag skulle anmäla mig skulle jag känna mig tillhöra gosskören!
 Bus på gräset efter att ha varit på tivoli och kollat "knutte" demonstrationen.
Tycker det är patetiskt att se dessa gamla gubbar på motorcykel.
Nästa år skall jag ha en skylt:
SÄNKT PENSION HÖGRE BARNBIDRAG !
En del  gubbar måste ha stödhjul !!!
 Tre och fyrhjulingar!
Undrar hur många som är Sverige Demokrater av dem? Har svårt för hela livsstilen!


Ingen bra på gullvivan men tycker det är tidigt ?

Kan inte avstå från lite politik och arbete:

Thomas Östros blev VD för Bankföreningen så han kommer att klara sig, värre för Mona Sahlin.
UD har tillsatt en HELTIDS TJÄNST och en resebudget på 800 000 kr för att resa jorden runt och "smörja" så hon kan få ett FN jobb !!!!!1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar