måndag 30 april 2012

TVÅ ÅR .........



Varför?

Var i Malmö, på Gustav Adolfs torg när marken försvann under mina fötter, minns att ett par människor tittade på mig när jag bara skrek rätt ut!!! Har för mig att jag satte mig på en trappa.

Fattade inte vad Harriet sa....att han var DÖD  eller var det Melleny.....som sa det... ? det var ord som kom från en annan planet,långt bortifrån....badrum....... Liam ....hjärta.... Joel
Hur  hade det hänt ? Hur kunde det hända ?

Minns att vi åkte hem ...... Ulla körde...jag ringde  till Maj-Britt för att tala om för henne: att vi mist ett barn, hennes och min lilla son som inte fanns längre? Johan, Cissi och Andreas, hade  mist en hel/halvbror, minns inte i vilken ordning jag ringde dem, vi åkte på kvällen och såg valborgseldar utmed vägen, till  Fågelsta............ 
vi åkte över Jönköping- Ödeshög.... ett dygn efter DIG, i DINA spår när DU skulle hem till DITT och DIN familj,
jag vet att DU verkligen var lycklig och stolt, Skulle DU byta jobb? vi  hade prata om vad DU kunde begära i lön, om löneläget i Stockholm.kontra Göteborg, Du skulle träffa Peab efter helgen .. eller skulle DU vara kvar på Mättjänst?
Var så stolt för att DU var så duktig! (Byggskvaller från NCC)((DU vet från vem))

Vet inte vad som hände sedan......
Har nog inte gråtit speciellt mycket.... kan inte,... skulle vilja få ut allt men det går inte,..har inte hittat nån våtvarm sorgefilt att krypa in i .... kommer nog .... inte att gå heller..
vill även ha DIG kvar inne i mig....
på något sätt.....så länge jag lever.
 Hur skall det då inte vara för Maj-Britt som burit och känt DIG rent fysiskt?
för att inte tala om Harriet.

Ser DIG i DINA pojkar, när Joel spelar fotboll rör han sig som DU gjorde.
 Blev jättetungt under en match i Mjölby, blev tvungen att gå iväg........

Ibland blir en blick från Liam...... samma blick av samhörighet   DU kunde ge mig.
Fick en sån blick på Idrottsparken i går, får vända mig bort och dölja en tår...

Mina stora öron efter min morfar och gener har gått vidare.... men Du får inte vara med.

Jag var för feg och vågade inte se DIG.......

Min far och bror var kalla och stela....därför såg jag inte mamma  ....
  ville inte ha DET minnet av DIG,

 Ångrar  det nu,


 nu skulle jag ändå villat ge DIG en sista stor varm kram...


DU var ändå bara  DU.
.min lilla stora pojke,mitt barn av min kärlek och mitt blod....ett välkommet kärleksbarn.....
jag minns och vet precis när DU blev till.....vi ville båda ha DIG

Sista gången jag såg DIG hade DU Liam på armen och Joel vid dina fötter ni stod på trappan framför ert hus och jag.........

som vanligt rusande hem till mitt, och MITT LIV!

Vad är sorg?

Hur kan och ska man sörja en människa som bara gett en  glädje, kan man älska barn olika mycket?
Nej... men uppskatta dem för deras olika egenskaper.

Jag tror inte på himmel eller helvete...... men mening med DITT liv kan inte bara ha varit en urna med aska  vi sänkte i jorden .
Jag skulle vilja kunna  sända DIG ett mejl  innan jag dör med en hälsning.......
 att det för DINA pojkar är:

  ALLT GOTT OCH VÄL . .

och Harriet är ung och skall leva.....vill ge henne allt stöd jag kan på avstånd och i tysthet...

 Jag saknar DIG  NICKLAS

Förlåt mig,men....
i kväll hade jag tänkt  bli full....

men försynen har gett mig två
grabbar att åka till djurparken med för att senare
 kolla elden i Folka .
Därefter Man C-Man U på TV
Tänker inte hissa flaggan!





2 kommentarer:

  1. Vi tänker på er. Jag skriver, och raderar. Och skriver igen. Men allt ser bara konstigt ut. Ville bara säga att vi tänker på er extra mycket idag. Det kommer alltid vara en svår dag.
    Men Joel var här i påsk och det är roligt att prata om minnena av Nicklas. Hela familjen brukade komma till oss i Skåne och leta påskägg. Nicklas hälsade ett år att jag kunde lägga hans godis i en ica-kasse. Det räckte fint! :)
    Melanie

    SvaraRadera
  2. Tack för varma tankar!
    Känner mig förlåten på förhand att jag stavat ditt namn fel.

    SvaraRadera