söndag 15 april 2012

Bollmisshandel !

Parhästarna Ragge och Ante. De har "LEKT" ihop åtskilliga år nu!
Tog en utflyckt till Nybro för att kolla Torstorps seriepremiär i DIV 3, de förlorade med 2-0. Inte mycket att säga om mer än att bättre är väl den enda utvägen!
Tycker laget var bättre tekniskt och spelmässigt ifjol och försökte hålla i bollen, i går var det bara att "tjonga" som gällde!



Hustrun tjatar om att jag och vi har varit på Öland vilket jag inte har. Så därför passade jag på att åka över nu.

JAG VAR PÅ ÖLAND FÖR FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV OCH TOG NEDANSTÅENDE BILD

14 APRIL 2012

 Jag som gillar broar VET vilka jag åkt på och sett!
Jag är ju dessutom  så nördig att jag stannar för att kolla och plåta denna vackra bro över Emån!

Lyssnade på Joseph Conrads "Mörkrets Hjärta " igen på resan , den räckte precis lagom fram och åter. Är alltid nya detaljer man snappar upp vid  en  "omläsning ".    Bl.a att Sjömän är inga äventyrare utan de mest "jord"-bundna hemmasittare som finns: De finner sin trygghet i sin hytt/kajuta och lever på samma "hav" hela sitt liv!

Gillar även landskapet i Småland, med alla stenmurar som bevis på en verklig "arbetslinje" (Som inte är en ny skapelse. )                                                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar