torsdag 19 april 2012

ja,ja så är det nog.....

För en massa år (2002) sedan deltog jag i en "gubbdagisresa" (enligt min yngsta son) i Första Världkrigets spår.
Verdun
Jag tror det var på ett museum i Ypres jag hittade en "filmapparat" där man kunde veva stillbilder på överlevande soldater skadade av granat splitter, det var groteska bilder som  fick en att må illa.
Detta var skador av den art som att i tidigare krig avled man brist på hygien eller blev ihjälslagen av likplundrare.
  En av resedeltagarna var läkare och han förklarade lite för mig.
Efter kriget hade medicinen , bedövning och infektionbekämpningen kommit så långt att man kunde rätta till skadorna. Det var början på det som skulle utvecklas till den den blivande plastikkirugin.

Att detta skulle gå så långt som att bli dagens nyhet var det nog inte tänkt:
40 % av kvinnorna kan tänka sig skönhetsoperationer!

Ikväll skall Jane Timglas medverka i ett program om operationer.
 I morse berättade hon lite om sitt "lidande" med bröstoperationer  och för stora blygläppar!

Jane Timglas
Jag skummade hennes blogg lite lätt och det finns saker som skrämmer mig. Hela denna ego fixering, att själv hela tiden se på sig själv som en "bild" i världens centrum. Sitter man framför spegeln och kollar sina blygläppar? och jämför med porrindustrin?
För många år sedan fick jag en böld (fista?) i häcken och var tvungen att operera, efteråt sa läkaren att jag hade en missbildning!? Inte har jag bekymrat mig om det, funktionen har varit viktigast!
Jane Timglas kommer att delta på TV  i kvällens Debatt .(Hoppas Belinda är borta även ikväll, det var en utmärkt programledare förra veckan)

Det kanske är jag som har fel som reagerar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar