onsdag 18 april 2012

en bättre värld ?

läste en nekrolog och fick iden till följande:

Om någon berättade för mig när jag var 15 år (1960)  att följande skulle hända under min livstid hade jag ALDRIG trott på det.

Sverige skulle få en statsminister mördad.
USA en president skjuten.
USA en färgad president.
IFK ramla ur Allsvenskan
Jag  resa till Kina/USA
Järnridån upplösas. ( Berlinmuren byggdes 1961)
Att rökning skulle förbjudas. (I en matbod på den tiden rökte 9 av 10)
Att man skulle kunna gå på gatan och ringa i telefon och allt därtill.
Utvecklingen från hålkort till datorer.(inkluderar all övrig IT teknik )
Att Högern skulle regera Sverige (Bytte namn till Moderaterna 1969)
Värnplikten skulle avskaffas.
11 september
Att EU skulle bildas.
Jugoslavien upplösas.
Invandringen
Att jag skulle gå på Opera o gilla Balett. 


Att livet är underbart och värt att leva när man är så gammal som jag är idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar