tisdag 24 april 2012

Jag gillar inte.......

argumenten som sjuksköterskorna har, finns en viss översittarstil gentemot biträden. Har svårt att höra lönegnället från polis, lärare och sjuksköterskor.
Jag anser att lön är betalning för UTFÖRT arbete, varför betala mycket i FÖRSKOTT ?
Man får väl förtjäna sin lön och se till att arbetsgivaren (köparen) vill betala bra.
Tycker dessutom att arbetsgivarna för dessa grupper är lite co-co.
 Att våra sjukhus behöver sommarvikarier kommer som en överraskning varje år!
 Polisens organisation  bygger på att det viktigaste är att få sy på guldgaloner på uniformer och tänka så lite självständigt som möjligt. Finns inga som går så mycket vidarutbildning i "sunt förnuftfrågor" som poliser.
Lärare är människor  som aldrig slutat skolan och lever kvar i den världen och aldrig upplevt något annat!

Apropå löner så fick mitt försörjningstöd påökt, bra! nu tror jag att läget är rätt för fortsatt tjat om långresor, från min sida.
Drömmer om Burma, skälet till det är att det fortfarande finns mycket franska kolonial miljöer kvar i Rangoon, snart har väl "vår" kultur slagit igenom  även därmed Starbucks , Mc Donalds  och andra varumärkena . (Fanns alla de stora i Peking)

Handlar mycket om resor i min hjärna: "Nu är det slut, jag längtar ut". (Siw Malmqvist ?)
Fått erbjudande från Peab att åka till Kiruna på studiebesök i höst och kolla gruvan m.m
DET KOMMER ATT BLI AV!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar