tisdag 17 april 2012

Skilda vägar....

hustrun kommer från Stockholm
 och åker värdshus förbi till "tuttmöte" i Linköping.
Jag ämnar gå på öllokal med vänner, dryfta hur duktiga vi varit och hur sjuka och ont vi har!
Jag är inne när gumman min är ute... etc

Jag begriper mig inte på fotboll! Min son och jag var ense om att Telo inte var särskilt bra:
Han blir utsedd till en av de tre bästa i AB och får beröm i flesta tidningar!

Ett klipp från min favoritkrönikör: Mats Olsson i Expressen:

Vaxkupan i Norrköping är en fantastisk skivaffär...

Nån måste förklara för mig varför Thorsten Flinck hudflängdes när han tog en kvinnlig programledare på rumpan i melodifestivalen medan det är helt okej att, som Tony Irving, inte bara dregla över Anton Hyséns rumpa i "Let's dance" utan dessutom, som Camilla Läckberg, skryta över att man tagit på den... allt medan Tilde de Paula och Jessica Almenäs twittrade om hur gumsjuka de var.
Är det för att Anton Hysén är man? Är det för att han är gay?
Att vara homosexuell i Sverige är att vara öppet villebråd.

Bastat och gjort mig ren till kvällen:
Såg en bra fransk film i källaren: "Första dagen på  resten av mitt liv"
En familjehistoria med flera generationer  där man har en både plopp i öga och öra och inte ser eller hör varandra förens det är för sent. Skönt med franska och lite lungt filmtempo.
Blev ressugen igen, Paris är alltid Paris.
Bra att de sätter betyg på franska filmer på slutet: Den här var FINE

1 kommentar:

  1. Möjligt att jag gör, men i min värld hänger de ihop en del & jag tror att det jag ville få sagt kom fram. Det var det som var meningen! :)

    SvaraRadera