söndag 13 maj 2012

Oliiidllllliiiiigggttttt.......

späääääännnaaaaannndeeeeeeee...........

hjärtat i halsgropen goooooooode  snäääällllaaaa....

15 minuter kvar...  United Mästare !!!!1
City måste göra två och eller Sunderland ett.
10 minuter kvar.......
(IFK slog ÖSK med 3-0 i en underlig tråkig match. Första halvlek var rent av trist, IFK gjorde ett hörnmål och ett kalasmål i slutet av halvleken genom Kalili han öppnade även andra med ett klassmål!!!
IFK spelade skitbra 20 min i andra, därefter spelades matchen av)
5 minuter kvar......
(Spurs leder med 2-0 och fjärdeplatsen är väl klar, Arsenal leder också ((tyvärr)).
Tilläggstid 5 min!!!!!
2-2  3 och en halv kvar.................
FFFFFFFFFAAAAAAAAAANNNNNNNN.




Hemskt att det kunde ske...
Unnar inte City detta bara för att en arab sätter in massor med pengar, talas om miljarder och köper sönder Arsenal från "tekniska direktörer" till bollpojkar.
Joe Hart och Richards är de enda jag unnar att vinna i detta lag.
Satan, jag har skrivit i min presentation att jag gillar "klok" fotboll ....... tänk om Ledley King gett f-n i att fälla Barotelli på övertid när han var på väg ut ur skottvinkeln i matchen City- Spurs 3-2 så hade United varit mästare nu och Spurs trea.
Men som vanligt börjar en ny säsong i höst! om solen går  upp i morgon?

Slutar dagens fotbollande med en bild från "våra" platser på  Tore Kellers arena. Har slagit vad med IFK att köpa seriebiljetter så länge jag lever eller de är kvar i Allsvenskan .........
Undrar vem som lägger av först?
Nu slut med fotboll.......

IDAG HAR VI SKYPAT HED VIKTOR !!!!!

Fruntimmer blir så löjliga när det gäller barn!
Mormor påstår att han hör när hon pratar med honom..... skillnaden är ju att han ser när jag kommer i bild, det tycker han är skitkul och visar det med kroppsspråk... kvinnor är nog som Strindberg menade både inbilska och hysteriska.
 På fm pysslade hustru och jag med trädgårdsarbete, hon grävde och jag basade....
fick inte gräva för henne pga av onda armar...
hennes armbåge är ju mera lämpad?
Hur som helst har vi (jag) som fattigpensionär investerat i odling så vi blir självförsörjande på grönsaker i sommar.... rädisor 2 knippor 10 kr ...morötter 2 knippor 15 kr, för att inte tala om rödbetor inlagda och klara i burk för 25 kr!
Blev tvungen att ordna lite skydd för att katter inte skulle bajsa i landet, det var inte billigt !



 Lånade grannens äppelblomning för att få en bild på en underbar maj-dag då det är lätt att leva!


2 kommentarer:

  1. Vadå ser morfar?? Vi har ju ingen webkamera....

    SvaraRadera
  2. telepati! själslig sympati!!!
    elementärt min gode Watson!

    SvaraRadera