fredag 6 november 2015

6 november...






en bra dag....



Att Gustav II Adolf dog är väl inget jag kan mönstra några tankar på just nu, men datumet har följt med!
Till de framlidnas skara med födelsedatum 6 november hörde min svärfar och en av mina bröder.

Ny lyfter vi på hatten för barnbarnet Albin som fyller 2 år och skall firas i morgon!!






Trots lite barnkalas och klubbfirande i kväll med min brorson Ubbe så kan jag inte helt släppa en del tankar:

Tänker vad vi har råd med, och att det kostar MER att ta livet av människor när vi köper vapen ........när det är BILLIGARE att rädda liv?

Vet inte exakt hur många dollar det kostar att livnära en människa ? Men vet att en U-båt rör sig om cirkus 3,8 miljarder, vi skall ha två och Polen tre i god samarbetande, samma Polen som inte har råd att ta sin del av folkströmmen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar