onsdag 11 november 2015

Gumman blir äldre.......





men än "still going strong"





Får fira sin dag med en gubbe som blir mer och mer passé .

Jag håller på att tappa stinget, får inget gjort längre, vet och ser "målet" men gruvar mig för,  och krånglar till vägen dit.
Allt från att plocka ur diskmaskin till att fixa gården i vinterskrud, ger löften att hjälpa barn och vänner som jag glömmer.
Effektivitet och pang på har ju varit en självklarhet för mig tidigare nu kan jag mitt under en sysselsättning bryta för att läsa en artikel och glömma vad gjorde.

Får travestera Fritjof Nilsson "Piraten" :
"Jag hinner inte dö den dag jag skall utan får sjuta upp den till dagen efter."

På hans gravsten står det:
"Här under är askan av en man som hade vanan att skjuta allt till morgondagen. Dock bättrade han sig på sitt yttersta  och dog verkligen den 31 jan. 1972."














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar