fredag 13 november 2015

O-tack....




är världens lön...




Damen jag är gift med har det inte lätt.....
Ni vet, en mor kan försörja tio barn, men 12 barn kan inte försörja en mor.

Vad jag vet så har hon ännu inte mottagit några presenter av rang, mer än att jag köpt: "Kriget har inget kvinnligt ansikte" av Svetlana Aleksijevitj (Nobelpristagarinna). Jag behöver en "bibel" att läsa inför en lång flygresa.
Bara idel egoism.
På listan över flyglitteratur  ligger.
Ola Ringdahls " Att stå brevid cancer"
Jan-Philiph Sendkers "Konsten att höra hjärtslag".

Att jag skriver detta beror till viss del att barnen skall triggas till värdefulla inköp till hustrun då nån försåtligt antydde att fjolårets resa till Kanarieörna var referenspunkten på födelsedags firande i familjen.
Icke sa Nicke.
Gubben lägger hellre pengarna på eget långresande än att smörja för otacksamma och krävande barn.

För övrigt funderar jag på att söka värvning och bli Taliban, betänk att de har stått emot först Britter, Ryssar, Amerikaner och för att inte tala om tappra Svenskar som trots att de inte varit i krig på två hundra år har 5 soldater som "stupat" under vapenvård! (?). Allt skulle ju bli så bra när vi som Jan Björklund uttryckte det. "Skulle lära flickor läsa och skriva". Kanske därför som ensamkommande flyktingbarn (bara pojkar) flyr i tusental.


2 kommentarer:

  1. Blir artistnamnet som Taliban Jihad Jan kanske?

    SvaraRadera
  2. Jaså, vad jag vet fick hon en symbolisk present, men just ja, den innehöll ju choklad så antar att du ätit upp den... Kan därmed förstå hennes besvikelse😉

    SvaraRadera