onsdag 11 januari 2012

Lite om mycket !


JULEN  ADJÖ:

Plockat undan ljusstakar och allt som hör julen till, amaryllisen får vara kvar.


RÖTTER:


Bestämt oss för att åka på min svåger Lasses begravning den 20 januari i Arbrå kyrka. Det kommer att bli min sista resa till Hälsingland med någon slags kontakt. Min morsa tjatade jämt om Hälsingland hur bara det var , hon kunde aldrig förstå att hon skulle rota sig i Norrköping. Jag upplevde det hela som en dröm om nått djävla Shangrila från henne sida. Jag såg bara Snoddas och Lill-Babs framför mig, på senare år en töntig förbundskapten i fotboll och en sångerska (ej infödd) från Vallsta. Nu är väl jag lyckligt lockad som både geografiskt och själsligt hör hemma i "min stad", brukar annars trivs där jag "hänger min hatt". Hittade nedanstående klipp i NT-ÖD. Tycker det stämmer om Bollnäs, åtminstone de hotellnätter vi tillbringat där.


TORSTORP:

Ante var och tränade i måndagskväll, han verkade positiv med den nya tränaren efteråt , lusten att fortsätta har varit lite sådär under vintern, åren börjar väl ta ut sin rätt, som de flesta .fotbollsspelare hatar han löpträning.


TUTTAR:

Jag har, för att vara karl stora dito som jag skäms för: I går var det svinkallt och blåsigt när jag hämtade Ulla, lika fan gick småflickor med uppknäppta jackor och i tunna blusar. Är det varmt med tuttar ?


JOURNALISTER:

Är så trött på nyheterna om Etiopiensvenskarna. Vet inte vad den SK pressfriheten är värd? Kolla Expressen och Aftonbladets löpsedlar! Om de (journalisterna) hade civilkurage skulle de vägra skriva i dessa blaskor, men de är horor  som gör vad som helst för sin lön! Häckar, smyger och går i flock.

LHC :



Gläder mig att de fick stryk med 3-0 av AIK, hoppas de åker ur. De har den sämsta och mest osportsligaste publiken i Elitserien. Det var inte tränaren som skulle haft sparken utan Jämtin, och
de som harangerar hans uppträdande. Fast ishockey är ju inte någon idrott längre, utan show för sponsorer som vill sitta och supa i en loge och uppleva  lite stämning som de inte får på golfbanan, för att inte tala hysteriska medelklassdamer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar