torsdag 12 januari 2012

Svärfar på RIKTIGT!

Skall försöka ge en minnesbild av bröllopet som jag såg det hela! undviker resdagarna.




På det stora hela gick det bra, fick gratis råd av en kille som jobbat som skidlärare, Liam hade lite svårt att koordinera skidorna när han skulle
"ploga". Att komma på liften var ej heller det lätta.

När vi kom hem till hotellet hade Bo och Viola anlänt så första kvällen satt vi och pratade med dem och faster Gun.

Andra dagen trodde jag vi kunde åka i den större backen så vi köpte liftkort och provade att åka ankarlift, det var inget som pojkarna snappade med lätthet. Blev inte så mycket åkande i den backen.
Liftvakten och jag överens om att ungarna blir sämre och sämre, berättade för honom när vi var i Sälen på min 50 årsdag och åkte, när Johan, Nicklas och Andreas trodde de kunde köra slut på mig!
JAG VAR BÄST ÄVEN DENNA GÅNG!



Andra kvällen bjöds på välkomstmiddag en underbar torskrygg och gott vin därtill. Fick bekanta oss med Andres kusiner och Cissis kompisar. Anders lär enligt Bo ha sagt att Cissi har många kompisar och Anders har släkt. Stämmer helt och hållet. Var kul att träffa Anna Melvinger en lekkamrat, Martin och Linnea, Linnea också en tidig skolkompis, Linda minns jag från examensfesten i Luleå. Blev en kul slutfest i källaren. Mycket gagg med Patrik och Carro, en hel del med vad jag, kungen och Rosengren har gemensamt.

Bröllopsdagen blev en promenad med Ulla och "generalrepetion" på talet,( kändes som jag gick i dimma innan det var gjort.)

Mor fick näsblod och far plåtar som vanligt!

Allt var en lång väntan på att få ge sig av, Ante och Emma hade uppgifter att sköta (värdar i kyrkan) Harriet gjort tårtor så de var lite sysselsatta, jag hade bara ansvaret att köra brudparet till kapellet.


När jag kom in med brudparet i kapellet glömde jag hälsa på prästen (kvinnlig) och förövrigt minns jag inte mycket av akten, Linda sjöng vackert och Kate läste en dikt. Inte för jag vet säkert men jag tror Bo fällde en hel del tårar.
Risgrynskastning och varmdrycks förtäringen skedde under hurrarop i fackelsken innan brudparet åkte hästanspänd släde till middagen.
Bo, Viola och Ulla.








Häst och Emma
 Nu blir det inte mycket mer bilder, för nu började FESTEN !
Inte sprungit benen av mig på bröllop, men efter att jag hållit mitt tal var det en jättekul fest!
Alla påhitt och lekar var bara roliga inget var pinsamt, presentationen av möhippa och svensexa visade vad vi behövde få reda på. Var många man blev glad och varm långt inombords av att se och ville krama, Anna Mellvinger kunde jag inte låta bli!
Brudparet kommer att säkert att lägga ut bilder på sina bloggar senare när de börjar "ANDAS" igen.
På slutet hade även Solbritt och Alice hittat till festen, Solbritt har jobbat med bruden en gång i världen och ansåg att hon skulle vara med. Vad Alice har med det hela att göra vet jag inte.




För mig och Ullis avslutades festen men dans (som var ovanligt samstämmig) vid ½2 tiden på natten.



Hemresa och slut på en UNDERBAR helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar