söndag 1 januari 2012

Motsatser Melankoli och Drömmar

 MOTSATS.

                                                                                                                                                                    För att jag gillar det som finns på bilden innebär det mycket springande i skogen. 


  Av två skäl kom jag att tänka på hamn och båtar, i förrgår gick jag genom hamnen när jag skulle möta Ullis 
 det andra var nyårsafton i går. När jag var barn låg det alltid fartyg inne att titta på, de ligger numera ute vid   Händelö, dessutom brukade de "tuta" in det nya året . Min gamle far älskade att promenera i hamnen och titta på båtar, det var väl ett sätt att längta ut i världen, även jag hade skolkamrater som "gick till sjöss". Att resa i "egen regi" fanns det inga tankar på. Jag minns att min farsa drömde om att åka till Helsingfors med båt:.Sensmoralen i detta blir att man skall passa på att förverkliga sin drömmar när man kan.

    
Har vissa ambitioner inför 2012, vill inte kalla det löften ,men den som lever får se.

Skulle vilja paddla lite i skärgården  med Joel som nu är så pass stor så han kan paddla. Vore även kul att tälta med honom.  

Vi har pratat om (Ullis) och jag ,om att eventuellt bila i England det ligger utanför fotbollsresan i mars.Tottenham-Manchester United .

Tror jag får skippa  Tour de France även detta år. Eller avsluta med tåg under kanalen till Paris?


Kanske det blir en del resande till Uppsala utöver den sista SM finalen i bandy på Studenternas som jag skulle vilja se.


                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar