fredag 13 januari 2012

Skrockfull?

Får väl ligga lågt idag? städning är på mitt program, samt att fixa en kycklingrätt till kvällen!

Förstår inte vad mina sonhustrur är av för skrot och korn, båda magsjuka efter en helg med gudomligt god mat?

Har fått en ny vana att lyssna på Studio Ett (P1) under efter middagspromenaden, och kan inte låta bli att förundras över vad som är på tapeten ! En del vill jag kommentera:

PISSANDE SOLDATER:

Sakligt sett finns en video med tre USA soldater som pissar på talibanlik:
Vad är det för sensationellt med det? Varför är man chockad?
På fransmännens tid i Vietnam (främlingslegionen)  roade sig soldaterna med att efter fullbordade våldtäkter avlossa sina handeldvapen in i :  ja ni vet.
Alla berättelser om missdåd under andra världskriget från ryssar och tyskar. Att krig förgrymmar människor och förstör är väl ingen nyhet! Frågan är bara var ligger gränsen hos var och en av oss? 
Vad sker med oss under fara och grupptryck? 
Jag är emot all form av krig, förstår inte vad vi har i Afghanistan att göra? ser de svenska soldaterna som legoknektar av samma skrot och korn som främlingslegionen.
Var faktisk en svensk militär från generalstaben som var vettig i debatten, jag försvarar absolut inte skändning, men har någonsin soldater spridit kärlek?

HANS BLIXT:


Hörde honom i ett inlägg om hurvida IRAN utvecklar kärnvapen eller ej och den på nytt uppblossande konflikten med USA. Utgångspunkten var att en iransk kärnfysiker mördats av troligen israeliska agenter på öppen gata. Jag förstår inte varför de inte får ha kärnvapen när Israel  och Pakistan har det? Blixt är så nyanserad och ser på dessa frågor ur folkrättslig synpunkt. USA:s kategoriska ställningstagande bygger mycket på den judiska lobbyn och USA:s oljebehov. 
Efter honom hördes Fredrik Malm folkpartiets utrikespolitiske talesman, herre gud! Att de  två kan tillhöra samma parti begriper jag inte?

Detta är typ mina vardagsproblem som pensionär numera, förr fick jag ägna mig åt sådana triviala saker som oro för att betongen skulle räcka till fredagsgjutningen eller om armeringsleveransen kom i tid, samt höra gubbtjat om tårta!

Tur för Obama att han har mig som sitt stöd !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar