fredag 29 juni 2012

Pensionärsväder för en......

fattig dito som blir "mätt" utan kattmat.

 Vilken början på en skön morgon, violinkvartett i vår vackra Folkpark.
Senare sim-SM i solen.
Kul att titta på försöken som är gratis för fattig pensionärer, tänker tillbaks på dotterns karriär och min "sitta på läktaren" deltagande och köra rostig buss.
Blev ofta långa dagar med insimning och två tävlingpass per dag, staffetter och prisutdelningar, var kul när ens "egna" (Korrugal) ungar var med i loppen. Alltid någon som på hemvägen var glad       över priser eller "pers"

Tekniken fanns kvar i Cissis Vansbrosimning i fjol, det man en gång lärt sig som barn har man.
Går ej att Gogla fram!
Såg rätt många försökslopp 200 fritt herrar och kom att tänka på hur BRA de DÅLIGA är.
Att träna och simma in till starttider för SM och ändå bli distanserad med en 25 meter i försök!
Minns min egen simträning när man i vänster         armhåla  kollade C-gruppens ungar bakom sig för att vid nästa andning se deras fötter framför sig!
 Stefan Nystrand blev "min" största stjärna idag.



DAGENS SAMTAL ?
Snackas om olika bantningsdieter och nu är någon bokstavs kombination på tapeten:
I Kalahari öknen bor samlar/ jägarfolk (människans ursprung) som mest lever på rötter och kryp som de kan få tag på.  De DÖR.

För massor av år sedan pulade den förste bonden ner några frön i backen någonstans mellan Eufrat och Tigris, hans fru började baka bröd som de åt. De DÖR.

En annan lirare stack norr ut och blev hungrig och började käka sälspeck och fågelägg, har aldrig sett en grönsak. De DÖR.

När man hör dessa hälsoprofeter har de en religös övertygelse som om de tror på prästerskapets dröm om ett EVIGT LIV.

Jag är FET vilket beror på att jag äter för mycket fel saker och dricker alkohol samt rör på mig för lite!     + och -  liksom.

TV 4 ?
Vilken KALLE ANKA kanal ..... 3 min av 15 fotbollsprat i halvlek, resten reklam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar