tisdag 5 juni 2012

Vi gick en promenad.....

min kompis och jag i morse!

 Vi gick genom Folkparken och jag berättade om allt bus Rumpen och jag gjorde som barn. Jag förklarde för Viktor hur det var i min barndom då alla textilfabriker var i full gång, med det susande dunkande ljudet och ångan. Drags, Yfa ,Hellmans, Nyborgs och Holmen.
Vi, Viktor och jag pratade om tryggheten i att veta var man kommer från, vilka rötter vi har och gemenskapen i flera generationer bakåt i tiden, tryggheten jämfört med de som inte räknas till de "etniska svenskarna".
Viktor är jämfört med mina egna barn en god lyssnare och samtalspartner, intresserad av de byggprojekt jag varit inblandad i och som jag visade på vår promenad.
Kanske en generationsfråga, för att jag ibland kunde tycka min farsa var töntig, så har inte mina barn något skäl att tycka detsamma om mig, för jag har ju alltid hängt med och varit på tå!
När vi kom ner mot De Geerhallen hade Viktor blivit trött och somnat.
Eller hade han sovit länge?
Hela tiden?
Vi var ute 1 timme och 45 min!

1 kommentar:

  1. Jävla ohyfsade ungar du har som inte respekterar den äldre generationen! Så skulle jag ALDRIG göra! ;)

    SvaraRadera